HOME ANAK-ANAK LUAHAN RASA TAJUK TAJUK CONTEST

07 October 2013

# family # MYKIDS

syakira husna tak berapa sihat



sejak minggu lepas lagi syakira tak berapa sihat..dia demam on & off..mula tu tak perasan sangat..masuk hari kedua masa balik kerja tengok macam naik ruam dekat badan dia..tapi halus sangat..dengan mata kasar hampir tak nampak...bila kita usap badan dia boleh rasa berpasir...patutla dua tiga malam tu syakira tidur macam tak nyenyak...kejap-kejap terjaga...rupanya dia gelisah & rasa miang badan kot...hari ketiga tu boleh nampak dengan mata dah ruamnya...merah-merah...

Alternatifnya lepas makan ubat tak elok saya pun bawaklah dia ke klinik satu malaysia...mana tau kot ubat klinik tu lebih effective..lagi satu dapat jugak MA check dia betul-betul kan... (dekat klinik satu malaysia tu doktor takde yang jaga cuma MA - Medical Asst.)...

Saya & family syak mungkin nak demam campak kot..sebab demam campak ni kan halus-halus...pelentung pulak kasar & berair kadang-kadang kan...sekali MA tu boleh suruh pergi klinik Aneka ambik darah...saya pun mulanya macam cuak jugak..takkan kena campak sampai nak ambik darah..tak pernah dengar pulak tapi untuk make sure tak perkara buruk di masa akan datang..saya layankan jela..

lepas klinik buka balik petang jumaat tu saya bawak dia ambik darah...Alhamdulilah syakira tak nangis langsung cuma muka dia je macam takut-takut sikit...bukan takut apa sebab pelatih lelaki pegang tangan dia..dia pulak memang jenis tak gemar sangat orang lelaki ni kan...hantar darah ke makmal..tunggu kejap...dapat keputusan..alhamdulilah takde pape...

Rupanya buat blood test tu untuk pastikan dia bebas dari denggi...budak kecil mudah berjangkit kata doktor...tapi harini saya kena bawak lagi untuk doktor check...mungkin untuk pantau memang takde apa dah kot...ubat demam saya bagi makan cuma bila dah tak demam tak nak la saya biasakan dok makan ubat pulak kan...meragam tu biasalah kecil lagi..kadang-kadang saja je dia cari pasal nak menangis..geram je saya...nak benda yang bukan-bukan...disebabkan dia tak sihat saya layankan aje...so..anak ibu cepat sihat okay..i luv u.... :D


2 comments:

Unknown said...

dah ok ke tu..sakit apa doc ckp

Unknown said...

cepat sembuh ye gegurl comel.. :D